خوشحالی، یک وضعیت خاص ذهنی است. هر فردی در زندگی خود روزهایی را تجربه کرده که برایش خوشایند نبوده است. اما ناخشنودی مزمن می‌تواند سلامتی، شغل و روابط شما را تحت تاثیر قرار دهد. در مزلب امروز نکته‌های وجود دارد که شما را در این کار یاری می‌کنند:

خوشبین باشید: به زندگی با دیدی مثبت نگاه کنید تا خود را به دلیل احساس انرژی و خوشحالی بسیار زیادی که نصیبتان خواهد شد، متعجب سازید.

دید وسیعی داشته باشید: اجازه ندهید مسائل کوچک شما را آشفته نماید.

سپاسگزار باشید: از دیگران قدردانی کنید. از همکار خود به خاطر کمکش تشکر کرده و به دلیل موفقیت در انجام کارش به او تبریک بگویید.

به کارهایی مبادرت ورزید که از انجام دادن آنها لذت می‌برید: اتومبیل‌تان را بشویید، به برخی تعمیرات جزیی در منزل بپردازید، تلویزیون تماشا کنید، خرید بروید.

از جسم خود مراقبت کنید: خوب بخورید و ورزش کنید. به باشگاه رفته و کمی بدوید یا در یک بازی ورزشی شرکت کنید.

برنامه‌های خود را تغییر دهید: برنامه‌های روزانه خود را عوض کرده تا انرژی جدیدی پیدا کنید.

با مردم در تماس باشید: آیا بخاطر می‌آورید زمانی‌که یک دوست قدیمی بطور غیرمنتظره با شما تماس گرفت چه احساسی داشتید؟ با افراد فامیل و یا دوستان قدیمی خود تماس گرفته و از حال آنها باخبر شوید.

خلاق باشید: روزنه‌ای برای انرژی خلاق خود بیابید. این ممکن است شامل کاردستی، بازسازی، نقاشی، ترسیم کاریکاتور، نویسندگی و یا حتی باغداری باشد. مهم نیست که چقدر مشغله داشته باشید و یا تا چه اندازه در آخر هفته احساس بی‌حالی می‌کنید، اگر زمانی را برای انجام فعالیت‌های خلاق اختصاص دهید، احساسی شادتر و سالم‌تر خواهید کرد.

تخیل کنید: آرزوها و بلندپروازی‌های خود را یادداشت کرده و به تدریج آنها را واقعیت بخشید آنگاه همیشه چیزهایی برای انتظار کشیدن، و جایی برای متمرکز کردن انرژی خود خواهید داشت.

بخشنده باشید: شاید زمان آن فرا رسیده باشد که کسی (یا خودتان) را به خاطر چیزی که اتفاق افتاده و یا گفته شده مورد بخشایش قرار دهید. اتفاقات و اشتباهات گذشته را پذیرفته و فراموش کنید. بدانید که نمی‌توانید زمان را به عقب برگردانید. شادمانی خود را با از یاد بردن ناامیدی‌ها و شکست‌های گذشته دوباره به دست آورید.



منبع: ابتکار